Landasan & Lingkung

Mei 14, 2008

Jalan

—memang bersimpang—    tapi hanya satu yang    —berimbang—

lurus,

 

Ruang

[   memang mencakupi   ]       tapi hanya satu yang     [    mencukupi   ]

tulus.

Gelincir sang matahari dari sudut tegak ubun2, mereka akan terus berbondong ke tanah gemulah para anbiya.

Advertisements

12 Respons to “Landasan & Lingkung”

  1. Farah Says:

    Salam En. Zawan…
    huhuhh….yaa…kami sdh selamat sampai di bumi anbiya’ nih…..tq for everything…sampai salam kami pada si jantung hatimu…….
    take care..n teruskan perjuangan yg masih belum selesai dan xkan penah selesai….menuju puncak ke puncak!

  2. zf_zamir Says:

    ahahahaha…

    akhirnya bertulis juga gula kapas ini..setelah lama menyepi membayar bil air tertunggak, hahahahah

    mesti kepala lu dah ringan kan? hahahaha

    bro, gua kalau dijemput insyaAllah ke tanah haram 27hb ni..

    nak tanya kat nabi sendiri pasal itu syiah,hehe..

  3. Asal Says:

    Tahniah, untuk Cahaya Dari Batu. Akan selalu cemburu pada bakat cemerlang kamu. Teruskan!

  4. zawanbaba Says:

    farah = doakan kami juga dijemput ke tanah haram

    zamir = lama gila sawan tak mabok nescafe dengan lu..balik tanah haram singgah ampang oi..byk benda nak berujar nih..

    asal = terima kasih kerana menumpang tindih ilmu sastera dengan saya

  5. faruqy Says:

    hei I would like the softcopy for simbiosis pedra branca @ cahaya dari batu la. nak spread to the world your literary genius!

  6. asal Says:

    lagu sesal apa yang mahu kita nyanyikan
    puisi sedih mana yang hendak dideklamasi
    rusuh apa yang hendak didemonstrasi

    tangan kita, tangan kita sendiri, yang membenarkan segalanya terjadi…

    …di usia 156 tahun, adakah dia rela ditukar nama dan jati diri?

  7. zawanbaba Says:

    faruqy = salinan lembut@sofcopy lu boleh sedut daripada Utusan online..gua ada e-mel lu jugak, apahal x dapat ke?

    asal = kak asal, jika saya ialah kaiser atau kepala pemerintah, tentunya saya akan menuntut seluruh tanah,batu,air dan udara temasik..baru berbaloi..haha

  8. chiko Says:

    alamak. puitisnya sampai tak paham, boleh tak..?

  9. al-Kurauwi Says:

    Assalamualaikum,
    Saudara Zawan Baba. Tahniahlah berjaya memecah ais ini selepas berkahwin. Entri pertama ya. Tambahlah entri kedua di bawah ini.

    Nak jemput saudara (+ isteri)dan kawan-kawan ke DBP 7 Jun ini T2, Balai Seminar. Ada majlis pelancaran 14 novel dan diskusi buku oleh Pak Samad. Makan pagi + tengah hari disediakan. Duit minyak kereta sahaja sendiri. Heheh, Jemput kawan-kawan kita ya.

    al-Kurauwi

  10. JHaZKiTaRo Says:

    salam ziarah from Dublin.. 🙂

  11. Awie Says:

    wei bile nak rakam ruang baru.. masuk aa blog gua, gua dah update..


  12. Karya yang unik aku suka, salam kenal, salam persahabatan dan salam karya dari anak madura……..


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: