menagih masa

Januari 29, 2008

maggi

ramai yang mengkelaskan maggi dalam kelompok ‘junk food’ .. tapi di sini bukanlah ruang untuk gua memperihalkan tentang zat @ gizi @ khasiat @ pati yang tak berimbang atau apa saja ‘junk’ yang ramai tuturkan tentang maggi. cuma sejak dari era gua mengenali maggi lagi (umur 5 atau 6 tahun mungkin), gua fikir bahawasanya maggi mengasuh kita tentang erti ‘meminta’.  selama ini dan hingga hari ini pun, maggi cuma ‘meminta’2 minit – daripada ruang masa kita yang terlalu sibuk dengan kegelagatan masing2. ya, cuma 2 minit .  2 minit sudah cukup untuk melunakkan deria bau dan lidah kita – dan gua terasuh dengan cara hemahnya maggi ‘meminta’ masa!   dalam keruwetan meladeni hari2 mendatang, gua akan lebih menghargai dan berwaspada dalam ‘menagih masa’ seseorang…

 p/s: yang di belakang itu ‘degup’ -jantungnya pentafsir maggi- haha !

Tinggalkan Jawapan

